مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:502023-10-28پزشكي

راه اندازی نخستین پژوهشکده تروما در گیلان


رییس علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی نخستین پژوهشکده ترومای کشور در گیلان خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این پژوهشکده کاهش عوارض ناشی از تروماست.

- ایسنا/گیلان رییس علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی نخستین پژوهشکده ترومای کشور در گیلان خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این پژوهشکده کاهش عوارض ناشی از تروماست.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز در آیین افتتاح پژوهشکده تروما در بیمارستان پورسینای رشت، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز راه اندازی پژوهشکده تروما را از شورای گسترش دانشگاه ها دریافت کردیم و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی پژوهشکده ترومای گیلان را نخستین پژوهشکده تروما در کشور دانست و افزود: گیلان استان حادثه خیز بوده و به دلیل فاصله کم بین شهری شاهد فراوانی استفاده از موتورسیکلت هستیم؛ همچنین مسافرات های زیادی در طول سال به گیلان انجام می شود و جاده های ما همواره پرتردد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه موارد تروما در استان زیاد است، عنوان کرد: هدف از راه اندازی این پژوهشکده کاهش عوارض ناشی از تروماست.

آشوبی، همچنین بر نقش مراقبت های پیش بیمارستانی جهت کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از تروما تاکید کرد و گفت: بیماران تروما باید حداکثر امکانات بیمارستانی و پیش بیمارستانی را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین پژوهشکده تروما در گیلان

راه اندازی نخستین پژوهشکده تروما در گیلان